Kādas ir Ventspils Valsts 1. ģimnāzijas skolēnu, skolotāju un vecāku VĒRTĪBAS?
RAKSTURA ĪPAŠĪBAS.
1. MĒRĶTIECĪBA. Izvirza augstus, sasniedzamus mērķus un plāno veicamās darbības, lai mērķus sasniegtu; nebaidās kļūdīties un riskēt; mācās no savām un citu pieļautajām kļūdām; pirms rīcības izvērtē šīs rīcības radītās sekas; ir neatlaidīgs mērķu sasniegšanā, patstāvīgi pārvar šķēršļus un grūtības, nepadodas grūtību priekšā; pēc nosprausto mērķu sasniegšanas izvirza jaunus mērķus un neapstājas pie sasniegtā; patstāvīgi plāno savu profesionālo nākotni atbilstoši interesēm; savā rīcībā orientējas uz augstāko rezultātu (izcilību).
2. ATBILDĪBA. Uzņemas atbildību par savu rīcību un tās radītajām sekām; izpilda solījumus un atzīst pieļautās kļūdas, lai no tām mācītos; godprātīgi izpilda uzticētos pienākumus; iesāktos darbus paveic līdz galam; patstāvīgi pieņem lēmumus par savu nākotni un izvēlas piemērotāko alternatīvu; ir godīgs pret sevi un apkārtējiem; izrāda iniciatīvu un ir līderis, strādājot komandā; pienākumus veic kvalitatīvi un norādītajā laikā.
3. PATSTĀVĪBA. Pieņem pārdomātus lēmumus, kas ietekmē turpmāko dzīvi; izvērtē dažādas alternatīvas un izvēlas labāko variantu; meklē atbalstu un palīdzību, pirms ir radušās problēmas; plāno savu nākotni un rīkojas atbilstoši nākotnes iecerēm; izsaka savu viedokli un argumentēti pamato to; nebaidās no izaicinājumiem, ir drosmīgs izmēģināt jaunas lietas; spēj pielāgoties dažādām dzīves situācijām un piedāvā oriģinālus, radošus risinājumus; plāno savu laiku un izvērtē prioritātes.
PRASMES.
1. SADARBĪBA. Uzklausa citu cilvēku viedokli; labprāt sadarbojas ar citiem un uzņemas atbildību komandā; bez aizspriedumiem izturas pret atšķirīgi domājošiem cilvēkiem; sastrādājas komandā un respektē viedokļu dažādību; ir gatavs organizēt un vadīt citus cilvēkus un būt par komandas līderi; pieņem pārdomātus lēmumus, ņemot vērā citu iesaistīto cilvēku viedokli un situācijas apstākļus.
2. KRITISKĀ DOMĀŠANA. Patstāvīgi analizē informāciju un sistematizē savas zināšanas; atlasa būtiskāko informāciju un nosaka savas rīcības prioritātes; kritiski izvērtē savu darbību, apzinoties savas stiprās puses un izaicinājumus; pauž pamatotu, argumentētu viedokli dažādās dzīves situācijās; ieklausās citu cilvēku vērtējumā, lai uzlabotu savu sniegumu; pārzina faktus (zināšanas) un saskata likumsakarības; izsaka un aizstāv savu viedokli arī plašākā auditorijā.
3. UZŅĒMĪBA. Labprāt uzņemas iniciatīvu, piedāvā savas idejas un risinājumus; seko līdzi aktualitātēm un iesaistās sabiedriskajos procesos; paļaujas uz sevi un citiem cilvēkiem; pozitīvi raugās uz pārmaiņām; pats plāno savu dienaskārtību un seko līdzi izvirzīto mērķu sasniegšanai; nebaidās meklēt atbalstu un palīdzību nepieciešamības gadījumā; ir pārliecināts par pieņemtajiem lēmumiem un izdarītajām izvēlēm.